Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 30 september 2008

Tentan över för denna gång

herregud sån ångest jag haft för denna eländes tenta. Men nu är den gjord och förhoppningsvis blir jag godkänd. Jag längtar så enormt efter att detta är över nu, för jag klarar snart inte fler tentor. Men tror ni jag lägger om min studieteknik? Neeejhejdå jag fortsätter på samma slöa vis, dummare än en ko. Förresten - Vem har sagt att kor är dumma? jag har inte träffat en enda dum ko, de är tvärt om väääldigt påhittiga, idérika och fantasifulla. Speciellt då det gäller att smita från människor och ta sig ur hagar. Fast där är jag ju rätt lik dem. jag är också fantasifull då det gäller att smita undan ansvar och tentaplugg.
Men om ni trodde att ni skulle slippa mitt gnäll över tentor så trodde ni fel!
Nästa vecka har jag nämligen omtenta i systematiskt teologi. Så det är bara att ge sig in i det igen, både pluggandet, ångesten och gnällandet.
detta är andra gången jag gör den här omtentan. Första gången klarade jag Augustinusdelen bra men var helt under isen när det gällde Luther och de nyare teologerna.
Men ikväll ska jag bara vila mig, ja det är faktiskt dax för mig att knyta mig.
javisst ja! jag hade ju min ungdomsgrupp idag också. De är för söta - fullständigt surriga, virriga och snurriga, men då det gäller är de helt med och vet precis vad det handlar om. Vi bakade pizza och planerade andakt idag. trevligt men fullständigt förödande för mitt viktväktande!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag är HELT säker på att du har klarat tentan med bravur (vem minns inte hebreiska tentan *skratt*)!!

Fast att bryta gamla mönster är INTE lätt, det är jag den första att intyga!
Hoppas iaf att det går bra med systematisk teologi och Luther (*ryser vid tanken, tacka vet jag Predikaren och GT - hihi*), ska hålla alla tummar jag kan! :)

Hoppas vi syns snart!
*Kram*

Lena sa...

Vi ses på fredag hoppas jag! har lämnat en kommentar på din blogg, så jag ids inte skriva ner allt här igen....