Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 5 september 2008

Mina senaste dagar


Det är så mycket som snurrar i mitt huvud nu, skaker som hänt, gamla minnen, saker som ska göras, drömmar och planer. Ska försöka rensa lite nu och sätta ord på allt. Huller om buller precis som det kommer

I torsdags var jag och fick mina stygn borttagna ur hårbotten och därefter fick jag lov att tvätta mitt hår. En fantastisk lyx som vi tar alltför självklar har jag insett den gångna veckan. Varma duschar, schampon och möjlighet att tvätta oss varje dag.

I onsadags höll jag på att bli utplånad då jag medan jag höll på att köra om, en långtradare bestämde sig för att också köra om och svängde ut framför mig på motorvägen. Då insåg jag hur lätt det är att såna olyckor sker. jJag insåg även hur oändligt mycket uppdämd ilska som jag bär runt på, jag vill bara slå, och slå och slå. Skrika sparka svära och vråla. Samtidigt är jag så otroligt feg och vågar aldrig stå upp för vad jag vill, känner och tycker.

Vågar inte ens säga vilka blommor jag föredrar för att inte såra någon.

En annan sak som hela tiden gnager mig är den eviga dåliga ekonomin. Vi får försöka sälja bilen för att klara av att köpa mat. Samtidigt ska vi ha ett bröllop och jag har ingen som helst aning om hur jag ska få pengar till nästa termin.

Om jag ens kommer i närheten av någon nästa termin. När jag tänker på allt som ska klaras av den här terminen, och hur dålig diciplin jag har vad gäller studierna blir jag helt rädd.

Samtidigt vet jag, tack vare terapin, att jag inte kan tänka på alla saker som ska göras. jag kan bara tänka på just nu, för att inte helt klappa ihop.

Samtidigt vet jag ju att jag kan. Jag kan plugga, jag kan förstå vad det handlar om, jag fattar vad som behövs och vet i teorin hur jag ska göra.

men det eviga dåliga självförtroendet sätter käppar i hjulen för mig själv. Samt tron att det inte är okej att vara bra på något, att känna sig nöjd över resultaten och tycka att det är roligt. Jag ska vara duktig utan att nånsin få uppmärksamhet för det samtidigt som jag gör allt för att få uppmärksamhet för allt jag kan. helt absurt att försöka leva efter de reglerna.


Så, nu är det baske mig slutgnällt. jag har fått vräka ur mig all skit och förhoppningsvis kan jag ta nya tag nu och känna att jag landar på fötterna.


Inget roligt inlägg detta utan mer en skräpkorg för mig att lägga all skit i.


En rolig sak kan jag ju de med mig av till sist. Såg filmen Black sheep i kväll. Mycket märklig och väldigt underhållande. Se den.

1 kommentar:

yrsa sa...

Tänk att det finns fler än jag som går runt och känner sådär...

Ta hand om dig!
/yrsa