Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 22 september 2008

Att se fel


Har idag suttit och kämpat med ett paper som ska lämnas in i morgon. Var inte det minsta nöjd med det och hade inte tid att göra om. Så gissa min glädje då jag tittar i almanackan och inser att jag sett fel. Det ska inte lämnas in förrän på onsdag. Så jag har fått en hel dag extra på mig. tiddelipom.

Det har varit en turbulent dag och vågorna efter stormen kommer nog inte att lägga sig än på ett tag. Jag är upprörd och förvirrad, men samtidigt innerst inne inte det minsta förvånad. Förlåt mina kryptiska ord, men jag hoppas ändå att saker och ting kommer lösa sig till det bästa för alla inblandade. Just nu sitter jag mitt i stormens öga och ser hur saker omkring mig snurrar utan att jag har kontroll på händelserna. Frågan just nu är hur mycket som finns kvar att reparera då stormen dragit förbi. Och om det finns nog med material att fixa reparationen med och om den är värd priset. Vissa reparationer är för kostsamma och då är det kanske lika bra att låta ruinerna stå kvar som minne över det som varit. Men som sagt, jag sitter mitt i det just nu och kan ännu inte överblicka det som sker.

Men, vilket märkligt inlägg detta blev. Ett konstverk i att säga en massa utan att säga nånting.... Håhåjaja.

Men helgen var i alla fall underbar. Att få vara tyst tillsammans med andra och bara hänga med Gud en hel helg är rätt så fräckt! Synd bara att jag inte hann med fler och längre promenader i den helt underbara omgivningen kring Hoka. Där doftade helt underbart av höst och lingon och älgjakt när man klev ur bilen på fredag eftermiddag. Hur älgjakt luktar?

svårt att beskriva - Fuktig dimma, lite frost, våt mossa, lingonris och ljung. Soldis genom gula löv och kokkaffe över öppen eld. Kråkbär och myrar, lite krutdoft och våt hundpäls. vapenfett och våt hellyhansen och barndomsnostalgi.

Inga kommentarer: