Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 17 september 2008

ett litet test

Detta stal jag glatt från svarthallons blogg. Lite skoj att göra tänkte jag.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?"
"The daughter of any priest, if she profanes herself by playing the harlot," L ev 21:9, citat ur Missing persons and mistaken identities, Phyllis A. Bird
Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min garderob
Vad var det senaste du såg på tv?
Filip och Fredrik, precis nu när jag gick in en sväng i vardagsrummet.
Utan att se efter, gissa vad klockan är:
22.00, hon var 21.49
Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
TV:n Och pepparkatten som snarkar i sängen.
När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick hem från bussen
Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Mina anteckningar från föreläsningen. och MSN
Vad har du på dig?
Vita tights, silverklänning jag sytt själv, tjocksockar och sjal - ursnygg!!!
Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Jag drömde att K-G Hammar sa att han ville prästviga mig!
När skrattade du senast?
I kväll på magdansen
Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
tapeter, foton på familjen, tavlor på vargar, Björk och ett stort lapptäcke
Har du sett något konstigt på sistone?
Såg mig i spegeln nyss....
Vilken var den senaste film du såg?
Hostel.....Huga!
Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Men snälla värld!!!! mat till behövande kanske, betala av alla familjens skulder samt mina egna. Ett hus. Starta upp mitt tunnbrödbageri, starta ett integrerat äldreboende och dagis, resa överallt. En hund såklart.....
Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag tror på småfolket/ vittra
Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Den orättvisa fördelningen av resurser, mat och pengar. Alternativa bränslekällor utan ekonomiska baktankar från oljebolag med mera.
Tycker du om att dansa?
Tycker om räcker inte- jag älskar det!!!
George Bush?
Nej hu!
Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Missne och Justina
Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Jag har bott på Island och i England och skulle gärna bo utomlands igen. Hoppas få jobba ett tag inom SKUT
Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Älskade Lena Välkommen hem, jag har längtat så!

2 kommentarer:

Jessica sa...

hej, o tack för "blogginbjudan" :) Jag har en KASS dag idag, och när jag skulle svara på kommentaren i min blogg lyckades jag radera den istället ... my day SUCKS ... ville bara säga det (ska göra en notering där oxå) så du inte tror att jag tog bort den avsiktligt ... känns bara som att ALLT har blivit fel idag ..

Förstår om du blir hemma imorgon, hoppas vi kan ses nåt nästa vecka!! Ha det så bra!
Kram!

Lena sa...

är det såna här dagar man ska komma med uppmuntrande tillrop typ - Ryck Upp Dig?
Du vet att jag står bakom dig då du behöver falla tillbaka på nån.