Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 9 september 2008

aspelut ingenting

Jag har ingenting att rapportera. Inget att skriva om. Så då skriver jag om det. brukar ju konstigt nog alltid bli en massa ord i alla fall.

Varit i Lund. Träffat vänner och varit på föreläsningar. Irrat bort mig på stora biblioteket och åkt den vidrigaste hiss man kan tänka sig. Tack och lov var Forskaren med mig och lika rädd som jag.... Hittade till slut två böcker som jag skulle ha, om kristen manlighet ( eller var det manlig kristenhet....) och om folkskolans läsebok. spännande blandning eller hur?

Sen skulle vi vidare till nåt som hette SOL för att finna två andra böcker. Lät ju fint på alla sätt att gå till SOL. Visade sig vara Språk och Litteraturcenter - alltså biblioteket på humanisthuset.....

Fick återigen bekräftelse på att jag och teknisk apparatur inte matchar varann. Skulle automatlåna böckerna i nån mackapär som sa att jag INTE ALLS fick låna dessa böcker på någe minsta vis. Sen visade det sig då jag pratade med utlåningsbibliotekarietanten att böckerna var registrerade som lånade i alla fall. Mackapären hade LURAT mig!

Väl hemma har jag en stackars ynkig liten sjuk panda att ömka mig över. Samtidigt som jag har en massa borden.

Ett ypperligt tillfälle att öva mig i positivt tänkande! jag har inte en massa borden - jag har en massa val!
jag kan välja att: skriva rent anteckningar, skriva på min uppsats, läsa litteratur till föreläsningar eller uppsats, börja på min nya uppsats, plugga till en omtenta, skriva inköpslista och åka och handla mat, skita i alltihop och slänga mig på soffan framför TVn....

Jippiiie! Så vad kommer det att bli? Väljer jag lucka 1, 2 eller 3???
Den som lever (och läser min blogg) får se!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Håller helt med: hissen var hemsk!! *ryser*

Nå, vilken lucka valde du?! *nyfiken* :) :)

Lena sa...

handlade mat och slängde mig framför TV:n, med en bok!!!!
Lucka med dubbeldörr kan man säga....

Jessica sa...

*skratt*
Sounds like a good plan! :)