Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 28 september 2008

Usel karaktär

vi börjar med lördag morgon. -1 kg på viktväktarna. Yay Me! som forskaren skulle säga....
Lite plugg under dan, men mest slappa. På kvällen var det grill/ drink/kareokefest hos pandasystern. Härligt, härligt med mig som grillmästare - trot eller ej. Detta har vi planerar en längre tid, ja eller pandasystern och hennes vänner. Bra blev det i alla fall med en massa (skön) sång och goda drinkar. Vi hade alla med oss lite olika slattar och så blandade vi. Det blev Mojitos, Strawberry daiquiris, Golden dream (MMUUUUUMS!!!!) och en egen variant med Aivyvodka och färska jordgubbar och sprite. sen gick Pandan och jag hem vid 12.30 snåret. en ca 3 km lång promenad som verkligen behövdes. Inte för att jag var på lyset, eftersom drinkarna var svaga, men för att jag var fullkomligt proppmätt!!!! Ujujuj.
Pandasystern framförde förresten en fullständigt briljant tolkning på depech Modes Somebody, med mig som doakör. Tänk vad lite eko på en mikrofon kan göra.
Idag, söndag; Åkte till Landskrona att träffa Min Vän Forskaren. Vi gick på Larssons lager först. En loppis/ antik affär som är helt suverän. Nästan som att gå på museum och nostalgitripp, men ändå ha möjligheten att ta med sig sakerna hem. Helt underbara pianon hade de nu. Gamla tunga fina saker med lampetter och allt. Dessutom lät de underbart!
Vill HAAAAA!
sedan bar det av hem till Forskaren och hennes katt. En underbar, högljudd rävröd sak. Lite kaffe och teologisnack, skvaller och skratt senare var det dax för mig att åka hem, för att äntligen börja plugga till tentan på tisdag.
Hemma satt Pandan i soffan och tittade på TV. Det ena " bara en halvtimme långt" programmet avlöste det andra, sen skulle det ätas, handlas och fixas.
Prästen ringde och önskade skjuts från knutpunkten, de hade varit på semester i Paris, och jag hoppade glatt på uppdraget. Allt för att skjuta på studierna en stund till.
NU sitter jag här. Ska till att börja läsa lite och klockan är över 22. Och vad gör jag? Jo jag BLOGGAR istället.....
Är jag inte alls intresserad av att klara mina studier eller??? JO jag älskar detta och vill inget annat än att klara mig, men jag har en genomusel karaktär och har ingen som helst aning om hur jag danar den....
Men nu hägrar tentaångesten och den fullständiga förlamande paniken. detta kommer ALDRIG att gå vägen!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inled mig inte i frestelse, jag kan gå själv!

Lena sa...

Så sant. Men jag går inte jag springer!!!!