Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 18 september 2008

Om att vara tyst

Idag far jag till Södra Hoka för att i tre dagar vara helt tyst. det kallas retreat och innebär att man tillsammans med andra lever i tystnad. Vi kommer att fira gudstjänst, äta och umgås i fullständig tystnad. Det är en helt underbar upplevelse, men även väldigt jobbig. För trots att man umgås med andra, måste man framför allt umgås med sig själv och många tankar och känslor kan komma fram som man trycker undan i vardagen.

Södra Hoka är helt fantastiskt, var ju där i somras första gången och blev helt förälskad i naturen. Jag hoppas på vackert väder hela helgen så jag kan ta långa promenader.

http://www.sodrahoka.com/

Vi ses igen om tre dagar alltså, för nu ska jag koppla ifrån allt jag normalt pysslar med. Ja nästan i alla fall. Kommer ta med mina böcker som ska läsas och hoppas kunna få en del läsning undanstökad dessa dagar.

Inga kommentarer: