Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 24 september 2008

JAAAG VILL HA CHOKLAAAAAD

Jag är så himla "den tiden på månaden" godissugen just nu så jag håller på att gå åt. HUR gör man när man räknar points och bara måste, måste, MÅSTE ha choklad???? Vart jag än vänder mig i världen står där nån och äter godis. Helt och fullständigt hopplöst.
Men än så länge håller jag ut, än så länge lever jag om än på bristningsgränsen.
Ska ju iväg och dansa magdans nu så jag hoppas att lita ev godissuget ska dallra bort då.

Var i Lund i dag och hade seminarium om Job. Där är en snubbe som kunde lida med stil. summan av kardemumman var i alla fall att vi kom fram till att det är helt okej att vara arg på Gud. Det är till och med Rätt att vara arg på Gud i bland. Gud gillar en god diskussion och står sällan svarslös då vi kommer med våra anklagelser. Det viktigaste för Gud är att vi försöker och tänker och ifrågasätter. Så tolkade vi i alla fall Job idag.

Träffade även min vän Forskaren en stund och det var såååå skönt. Hon kan verkligen sätta perspektiv på ens gnällande och det behövde jag verkligen idag.

Hade en vidrig natt, kan ju säga att Pandan väckte mig då jag var halvägs in i mitt påslakan, med madrassen som täcke och katten stortjutandes eftersom matte betedde sig så konstigt. Drömmar är märkliga, vill jag lova.

Nej nu ska jag iväg och skaka på både det ena och det andra!
Shema israel!Adonaj elohenu, adonaj ähed!

2 kommentarer:

Jessica sa...

*skrattar* Hur gick det med choklad-beroendet?! :) Hoppas det blev magdans istället för choklad-ätande!

Vi pratar bra ihop, du och jag! Man kan gnälla och stöka och böka utan att det blir "fel" - mycket värdefullt! :)

(skrattade GOTT åt den sista raden i ditt inlägg ... måste se om jag kan leta rätt på mitt tolkningsarbete, så du har nåt att "roa" dig med *skratt*)

Vi hörs och lycka till med tenta-plugg!

Lena sa...

Håller med dig helt och fullt. Jag är ståndaktig vad gäller chokladen... men det är tufft. Brukar ju annars ge efter för minsta lilla sånt sug.
var det inte snyggt transkriberat då, mitt lilla hebreisla inlägg?