Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 16 september 2008

Mina Ungar




i kväll började ungdomsgruppen för terminen. En liten grupp ungdomar som jag hade som konfiramander för ett par år sedan. Därefter fortsatte vi träffas varannan tisdag, och det fantastiska är att de fortfarande vill komma och tycker att det är roligt.


Från början levde vi vårt liv lite i skymundan i Bårslövs församlingsgård. Igen visste att vi fanns där och ingen visste vad vi gjorde.

Från och med denna termin är det ändrat. Vi är nu en offentlig ungdomsgrupp som ingår i övriga församlingens verksamhet. Vi ska vara med på de gemensamma träffarna och har till och med en liten budget!
Jag är så glad för det för dessa underbara ungdomar är värda allt!

Jag ser så mycket fram emot våra träffar för jag får ut minst lika mycket som de när vi ses, om inte mer! Denna termin ska vi även få åka på läger. detta är både på ont och på gott för min del, då jag har tenta den fredagen vi är på läger. Trots detta har jag bestämt mig för att följa med och försöka plugga lite då vi är där.... Hoppas jag kan lura nån att tro att det kommer att ske....

Jag fick också bjudit ungarna till bröllopet. Tyvärr bara till kyrkan, men det finns inte möjlighet att bjuda alla på festen. Dagen närmar sig väldig fort nu. Men det ska nog bli bra, och vi ska nog hinna göra allt klart tills det är dax.... Annars blir det ju som det blir ändå, hur mycket vi än planerar och håller på.

Upptäckte just att jag har en omtenta om ett par veckor, och jag har inte ens öppnat böckerna till den. Alltså, dax att begrava näsan i Luther - Igen. Hoppas det går vägen den här gången.

Jag har bakat ett jättebröd idag. Det sak jag ha med till Kävlinge i morgon, då jag tänkte svänga förbi där och säga hej. Jag lovade ju kantorn där att inte komma utan bröd - Och om inte denna jättelimpa duger, då vet inte jag.
Här kommer receptet:
1 dl linfrö
1 dl rågkross
1 dl vetekross
1 dl kli
3 tsk salt
4 dl kallt vatten
Blanda allt detta och låt stå över natten.
Blanda dagen efter i:
2 paket jäst
5 dl kokande vatten
1 dl lingonsylt
vetemjöl special till en lagom lös deg
Låt jäsa 20 minuter, vält upp degen på en plåt, låt jäsa 15 minuter till. Grädda ca 15 minuter i 225 grader.
brödet blir lika stort som plåten och är riktigt saftigt och gott.
Blev förresten en bild på pepparkornet med, då hon låg och sov på sängen härom dan.

2 kommentarer:

Jessica sa...

ÅHHH, vad roligt med ungdomsgruppen!!! Var "lite" engagerad i kyrklig ungdomsgrupp i Karlstad - har varit det i omgångar, vissa gånger spårade det ur helt (dålig ledning!!!!!) men vissa gånger var det helt fantastiskt!! Verkligen roligt att satsa på, jag önskar dig all lycka! Tenta ... okay, bad timing ... men försök fixa det ändå! Vill du ha tenta-coaching, ställer jag upp (framför allt GT *hrm!!* - *skratt*) :) :)

HOPPAS vi ses på fredag! :)

KRAM!

Lena sa...

JA jag vill ha tentacoachning- precis som om du hade tid med det.... HA!
Men jag jämför mycket av dina anteckningar med mina och ser vad jag fattar och inte.
Just nu är det exilen och OJ så många gubar det är....