Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 4 september 2008

surströmming och vigselsamtal

Ikväll har vi varit hos min mentor med man och ätit surströmming. Väldigt gott och väldigt trevligt. Alltid spännande vid surströmmingsätande och se hur olika vi rensar våra strömmingar. Hur många olika sätt kan det finnas? och hur avnjuts bäst denna fantastiska delikatess? Vilken tur att det finns en surströmmingsakademi som kan hålla koll på dessa spörsmål.

Efter maten satte vi oss ner för att gå igenom vigseln. plötsligt blir allt så mycket mer verkligt. Vi ska verkligen gifta oss pandan och jag. Det känns märkligt, lite skrämmande, underligt och alldeles, alldeles underbart. Psalmer och texter skulle väljas, vi berättade lite om hur vi träffades och vad vi älskar hos varandra. Nu går det snabbt fram till den stora dagen då jag blir fru panda.

Jag vill sända ett varmt och stort tack till min vän Forskaren, för att hob lånar ut sina böcker och anteckningar så frikostigt. En stor hjälp som jag är så glad för. Tack så innerligt mycket!

http://www.svenskakyrkan.se/tro_och_liv/vigsel/04a_ordning_for_vigselgudstjanst.htm

1 kommentar:

Jessica sa...

Hej!
Trist att vi inte kunde ses idag! :(
Kul att höra att du verkar ha nytta av allt jag har "kastat över dig"! *skratt*

Fast jag tror den här bloggen är farlig för mitt hybris! :) Det där med forskare lär ju inte bli verklighet förrän om tidigast 2 år ... men det låter trevligt, det kan jag inte förneka! :)
*skratt*

Hoppas vi syns på måndag!