Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 1 augusti 2008

Min praktik i Kävlinge

jag har verkligen hittat helt rätt. trivs så fantastiskt bra med min praktik och lär mig så mycket hela tiden. Hoppas bara att det blir såhär att vara präst på riktigt. Inget jag har provat på hittills har varit jobbigt eller svårt. Självklart blir jag osäker och nervös ibland, men bara på ett positivt sätt. Vad har jag då fått göra dessa veckor? Jo jag har hållit gudstjänst och andakt, varit på dop begravning och vigslar, läst texter, varit på dopsamtal, sjungit psalmer och övat liturgi.

Så över till höstens termin. Jag har sökt helt fel kurser tydligen så jag måste börja om igen... Ska träffa studievägledaren nästa vecka och försöka få ordning på det hela. Hade ju sökt bibelvetenskap men skulle läsa NT utan grekiska. jag är inte behörig till uppsatsen om jag inte gör min omtenta och läskursen kan jag inte heller ta. Ja ja vem har sagt att det skulle bli lätt???

Till sist det största orosmomentet - Hur finansierar jag min sista termin? Håller på och försöker söka stipendier nu, men med dåligt resultat. ora et labora kanske??? bed och arbeta.

Men det finns ljus i mörkret. En härlig dag på stranden igår, underbara sommardagar och en knasig älskling som just blekt håret, med sådär resultat - Kycklinggul istället för platinablond.

Inga kommentarer: