Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 17 augusti 2008

flytt,bröllop och fotboll





Det är mina senaste dagar i kronologisk ordning. i torsdags och fredags hjälpte vi pandamamman att flytta till helsingborg och den underbaraste lilla lägenhet på söder. Så skönt att hon kommit in till oss nu, tänk så smidigt att kila upp där på en kopp kaffe efter lördagens shoppingrunda....

På fredag eftermiddag gick jag ut i skogen, glad i hågen och med en intensiv kramp i rumpan efter att ha burit kartonger uppför sydsveriges brantaste trappa, för att plocka blommor till brudbuketten. Trodde jag- Allt var utblommat! men hittade till slut lite rölleka, ormbunke och några hortensia i pandapappans trädgård. Björnbär hittade jag också och plockade några - för första gången nånsin, om jag inte missminner mig.

På lördagen drog vigseldagen in med fantastiskt strålande sol, blå himmel och mild bris. Och NEJ det är inte min egen vigsel jag pratar om utan en väns. Jag traskade iväg till församlingsgården (med bil) med allt mitt pick och pack och började göra brudbuketten, så småningom kom brudparet med uppvaktning och förberedelserna satte igång. Vad som hände sen får jag återkomma till för nu ska jag iväg till Olympia och titta på fotboll - JAG!!! Men det är Öresundskraft som bjuder på familjedag och det kan ju vara skoj.





Inga kommentarer: