Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 17 augusti 2008

Bröllop och fotboll - fortsättningen


Okej, tillbaka från Olympia och den segase matchen denna säsong, enligt de som vet. jag blev inte det minsta fotbollsbiten, men nu har jag i alla fall sett en HIF match, som de förlorade med 1-0.

tillbaka till bröllopet, som var något av det vackraste jag varit med om. Brudparet var som en dröm, hela festen och vigseln så fantastiskt fint gjord. En stor mängd fantastiskt talangfulla människor som hjälpt til med allt från att göra vigselringen till att skriva sånger till brudparet - Vackra sånger inga nödrimsvarianter på gamla slagdängor. Vigseln var i Fjärestads kyrka och festen på Fridhems folkhögskola i Svalöv. En jättegod och fin buffé serverades till tal och sång och upptåg - Många sådana då det var ca 140 gäster med!
Efter middagen spelade delar ur Östblocket balkanmusik och världens största spettekaka serverades PLUS en 5 våningar hög bröllopstårta!
När klockan var 3 insåg pandan och jag att vi måste dra oss hemåt, men då var festen fortfarande i full gång - De flesta bodde kvar på skolan, och vi hade tänkt tälta - men eftersom vi skulle på Olympia idag var det bäst att vi körde hem.
Det var läääänge sedan jag stannade uppe så länge en kväll utan att bli det minsta lilla trött, och detta bröllop blir ett minne för livet - Jag är så glad att jag fick vara med om det.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ah, låter HÄRLIGT!
Antar att du ser fram emot din egen stora dag än mer nu! :)

Lena sa...

ja det gör jag nog....Men blev också lite nervös, så mycket som ska fixas innan!