Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 24 augusti 2008

Time goes by...

Oj så länge sen jag skrev! Nåja relativt i alla fall... detta har hänt;
i onsdags var jag till min vän Forskaren i Landskrona och hälsade på, både henne och hennes fantastiska katt! Så skönt att se att det finns fler högljudda katter i världen. Trodde annars att pepparkakekatten var det skrikigaste och snacksaligaste som fanns.
På onsdag eftermiddag tog jag min skalp till doktorn. Bokstavligt talat. Har två talgkörtlar i skallen som nu blivit inflammerade och ömma, så det var dax ( efter c:a 5 månader) att få dem åtgärdade. Fröken doktor klämde på dem i ungefär 15 sekunder och sa. Ja du kan ju få dem borttagna om du promt vill, annars är det inget att bry sig om. eftersom jag är som en hund utan tratt när det kommer till skador ( nej jag slickar inte på dem, jag pillar!!!!) så tyckte jag det var bäst att ta bort dem, innan jag själv pillar sönder dem. Så nästa onsdag skall jag under kniven.... Nåja, lär ju vara rätt smärtfritt och enkelt eftersom det görs på vårdcentralen.

Jag håller på att skriva uppsats för fullt, nåja, skriver lite gör jag i alla fall. Har faktiskt kommit en bit på väg. Känns rätt bra. Har även funderat mycket på vad jag ska göra med denna termin. Min vän Forskaren försökte få mig att läsa grekiska istället för allt annat jox jag valt, och visst är det väldigt frestande! Men NEJ. Nu ska jag läsa det jag bestämt, vare sig jag vill eller ej.... Det kommer bli bra.

Vi har äntligen fått iväg våra inbjudningar till bröllopet, Pandan och jag. Hindersprövningen är klar och så även anmälan om namnändring. Så då är det bara resten kvar.
I går var vi och åt middag hos pandamamman i nya lägenheten - som blev jättebra förresten - och självklart blev det mycket bröllopsprat. Pandan och jag är ännu inte helt överens vad gäller delegering och vad som ska göras, men jag tror nog att vi blir gifta till slut.

I lördags morse följde jag även med pandasystern (blivande svägerskan) till Viktväktarna. Nu ska det bli ändring av. Det har gått jättebra för henne och jag är så peppad. Vill också klara av att gå ner. men vilket projekt jag har framför mig! 40 kg ska bort..... Men jag börjar med det lilla. Och det ska bli spännande att följa min egen väg!
Idag, söndag var jag på hembygdens dag i Välluv. Ett helt fantastiskt hembygdsmuseum, en våt dröm för romantiska 1800 - tals drömmare som jag. tre lador fulla med samlingar av precis exakt allt! Härligt, härligt!!!!

Nu ska jag sätta mig och göra allsångshäften till bröllopet. Det är lite ovant att skriva på laptopen, för jag har fått en stationsgrej av pandan som vinklar laptopen så att jag ska sitta och skriva bättre. men det liksom det mesta andra är väl en vanegrej.
ha det gott tills nästa gång vi ses!

Inga kommentarer: