Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 13 augusti 2008

Tack och adjö för denna gång

Nu är min praktik i Kävlinge slut för denna gång, och jag saknar det redan. Tänk så snabbt det gick att känna sig hemma bland alla dessa härliga människor, både i församlingen och i arbetslaget. Jag är så tacksam att jag fått lära känna dem alla, och lära så mycket av dem. Jag måste verkligen se till att hålla kontakten med dem, trots att jag är en sopa vad gäller sånt. Hör ju inte ens av mig till mina närmaste om det inte är nåt livsviktigt. Jag gav som nyårslöfte att ringa mina syskon en gång i månaden, det höll i januari sen föll det löftet. Illa.
Nu har jag fram till den 1 september på mig att skrapa ihop de restpoäng jag saknar. Det vill säga plugga till en omtenta i systematisk teologi och skriva den eländiga uppsatsen.
Men praktiken har i alla fall fått lusten och kämpaglöden att komma tillbaka vad gäller studierna. jag ska klara detta, så det så!

Inga kommentarer: