Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 27 augusti 2008

en dag av nya upplevelser


Ojojoj! Idag har jag gjort flera för mig helt nya saker! Först och främst så har jag för första gången någonsin blivit opererat och fått stygn. Inga stora ingrepp i och för sig, men spännande nog för mig. Eftersom jag är näst intill morbid i mitt intresse av allt vad gäller sprutor, ingrepp och annat sånt skoj så var det bara spännande.

så vart gjordes detta spännande ingrepp då? Två små infekterade talgkörtlar skars bort ur huvudsvålen. Det gjordes på vårdcentralen och endast med lokalbedövning, men ändå. Två små rakade fläckar i hårbotten och så några små stygn, blev resultatet. Talgkörtlarna är borta, som jag haft så länge jag kan minnas. Hoppas bara att de rakade fläckarna inte syns för mycket. Spännande annars inför bröllopet....

En annan liten twist på det hela är att jag inte får tvätta håret på en vecka. Blir att vira in huvet i en sjal inför skolstarten i Lund på måndag, och innerligt hoppas att jag inte stinker för mycket....


Nästa spännande sak jag gjort idag är att jag börjat med magdans! Så helt fantastiskt suveränt roligt det var, och svårt!!!!

Speciellt som jag har en kropp gjord av vadderad planka. Hur ska man då kunna skaka på höfter, böja ryggraden åt helt omöjliga håll och samtidigt se sensuell och obesvärad ut. Men det ska gå. jag ska bli en suverän magdanserska innan detta är över.

Nu har jag ont både i huvet och i kroppen, men är genomnöjd med min dag.

Inga kommentarer: