Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 7 augusti 2008

Min framtid på ett papper

var en sväng till Lund idag och träffade studievägledaren för att besluta min närmaste framtid. Den är nu beslutad....
Till hösten ska jag läsa 15 hp Bibelvetenskap, 15 hp NT utan grekiska och uppsats i systematisk teologi 7,5 hp. Förutom att jag ska göra en omtenta i systematisk teologi så fort som möjligt och lämna in uppsaten jag ska ha skrivit i sommar......Vilken tur att jag har en vecka utan några planer så att jag har nånting att lämna in. Om jag nu sätter mig och skriver den veckan och inte gör upp andra planer då. Men det ska väl gå.

Här kommer också ett allmänt upprop!
Den som sitter på ca 40 000 - 50 000 kr och inte vet vad de ska göra med pengarna - Här finns en glad och trevlig jämtlandsstorscha med planer på en prästkarriär, vars drömmar kan gå om intet fullständigt om jag inte får ihop pengar till min sista termin (VT 09) vid Lunds universitet. alla lösa och lediga pengar som flyger omkring där ute tas tacksamt emot. Så även alla förslag på stipendier och tips om hur man söker stipendier tas tacksamt emot.
Ett litet ynkligt och desperat hjälp...... Hjääälp!

På onsdag är min praktik slut, och jag kommer att sakna Kävlinge väldigt. Jag har haft det sååå roligt och jag har lärt mig så väldigt mycket. Ett stort TACK till alla i Kävlinge som gjort denna tid så bra för mig.
jag har sagt att jag ska lägga ut mina predikningar här, och de kommer nog i sinom tid.

En sak till att vara glad för: Min vän Forskaren har landat på skånsk mark igen efter en låång sommar borta. Ska bli så skoj att ses igen och höra hur allt har gått.

Nu börjar Pizzadoften sprida sig i lägenheten. att köpa pizzakit från Sarah Lee på ICA är suveränt! Degen och tomatsåsen är klar, bara att vräka på allt vad du vill ha som pålägg. Just nu ligger en pizza med mozarella, banan, skinka, jordnötter och curry och gottar sig i ugnen. Nu piper det - Färdigt!!!!!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Hello!!

Det är minst sagt skönt att vara hemma igen!
Vi får ta och ses nån dag, hoppas det funkar även om du verkar ha mycket att göra!! Du lär ha fler järn i elden än jag, så du får gärna höra av dig när du har en lucka! :)

Vi hörs!

Lena sa...

Efter den 17 är jag ledig, så när som på uppsatsen. Då tycker jag att vi ses!

Jessica sa...

Sounds good to me! :)
Ser verkligen fram emot det! ;)