Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 8 augusti 2008

Så ska jag INTE göra
















var på bröllop idag, i studiesyfte genom min praktik. Och nu vet jag hur jag inte vill ha mitt bröllop, stackars brud hon såg rätt förtvivlad ut innan det hela var slut. Det var nämligen inte enbart vigsel utan även dop av deras barn. Men istället för att integrera de två sakerna i varann och knyta ihop ceremonierna till en så var det först vigsel med ingång och musik och fotografering och utgång och hela viddevitten. Sen blev det en paus då alla gästerna knallade runt i kyrkan och snackade med varann, ungar sprang runt i en enda röra och bruden försökte klä på sitt lilla barn dopklänningen. Så skulle alla samlas på nytt nu som dopfölje. Prästen fick hojta fem (5!!!!) gånger innan alla hade satt sig och lugnat ner sig lite. Då började allt om från början - nya psalmer och texter och välsignelser och hela balunsen fast nu som dop. ja herre je brudparet/föräldrarna måste ha varit helt slut innan festen började, o ch vad kan de minnas från dessa båda stora stunder i livet? En massa tjatter och kamerablixtar och stress runt i kyrkan?





ja det var verkligen en annorlunda upplevelse må jag säga.





Visar ett par bilder på Kävlinge gamla kyrka där jag har praktik.





1 kommentar:

Jessica sa...

Whoa, det verkade onekligen lite ostrukturerad ...