Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 26 augusti 2008

drömmar och att tyda dem.

Jag har en ofta återkommande dröm, där jag tappar alla tänderna. Har haft den i åratal och den ser allt som oftast likadan ut. Omgivningarna kan skifta lite. I natt var jag i en liten by, halvt skånsk, halvt engelsk. Alla jag mötte var klädda i 1800- tals kläder, och jag var bekant med de flesta av dem. Det visade sig vara festival med 1800 - tals tema, men samtidigt var Axels Tivoli där.Bäst jag gick där bland butiker och stånd, började mina tänder vittra sönder och lossna. jag fick spotta ut plomber och skräp hela tiden, eller dra ut lösa tänder. Samtidigt gick jag runt och letade efter en stig som skulle leda hem till grannbyn. Så där irrade jag runt, mötte bekanta, letade vägar och spottade tänder....
Har kollat lite på Internet för att försöka tolka detta, men att tappa tänderna kan betyda allt från otur, sexuell frustration, förändring eller rädsla för att bli gammal.....
Hmmmm.
Drömmar är rätt viktiga för mig. Jag minns sällan vad jag drömt, men då jag gör det är det ofta något viktigt på gång.
När jag flyttade från Sundsvall hade jag släpat runt min säng på massor av olika vägar i drömmen minst en månad innan.
ser med spänning fram emot vad mina tappade tänder kan betyda.
Kanske får min kompis forskaren rätt och jag byter kurs.....hi hi!

6 kommentarer:

Jessica sa...

*skrattar*
Ja, du ser! Vem vet vad drömmar kan föra med sig?! Än är det inte för sent att förena dig med oss grekiska-aspiranter! :) (hur var det nu med dop och baptist och det där?!??) *ler stort*

Jessica sa...

Hej igen! :)

Du har fått en trevlig liten blog award av mig ...:)

http://jessie-zorro.blogspot.com/2008/08/getting-blog-award.html

Vi höres! :)

Jessica sa...

Ooops ... upptäckte att den där länken kanske blev konstig ... provar så här istället;

Klicka här!

Annars kan du kolla min blogg - tror du hittar inlägget där! ;)

Lena sa...

Jag såg awarden och blev jättestolt, men fattar så klart inte vad jag ska göra för att få in den på bloggen....Tack så mycket!

Jessica sa...

Jag tror det lättaste är att göra följande ... (kort Blogger-instruktions-kurs följer *skratt*):

Markera hela mitt Blog Award inlägg, och Kopiera det (Ctrl C).

Gå in på din egen blogg och starta ett nytt inlägg.
Klicka i den lilla rutan som heter "Edit HMTL" (den kan heta nåt annat på svenska, men ungefär så, den ligger precis ovanför själva textrutan till höger), och kopiera in texten från mitt inlägg.
Gå tillbaka till ... "Compose" (eller nåt sånt, fliken bredvid "Edit HTML") och vips har du mitt inlägg i ditt!
Sen får du förstås ändra texten och länkarna och så ... :)

Vet inte om du blev nåt klokare av det - känner mig allmänt förvirrad ikväll ... :)

Lena sa...

Jodå, jag fattar. Ska göra det... sen.... nu sova.