Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 3 juni 2008

Om att borra i betongväggar

Hade en lång dag av tentaplugg framför mig, men tänkte ändå få sova till 9. Trodde jag.... Klockan sju, ack så punktligt, spred sig ett darrande,durrande ömsom dovt ömsom gällt stakkatodurrande ljud genom väggarna. man håller på att renovera den tomma grannlägenheten och borren gick inte bara genom betongväggen utan även genom varje nerv i min kropp. Nåja det ger sig väl- tänkte jag stoiskt och klev upp för att avnjuta en trevlig frukost på balkongen.... HA och HAHA! borrandet fortsatte och fortsatte och fortsatte nu ackompanjerat med orytmiska hammarslag. Klockan 12 hade jag fått nog och sökte asyl i församlingsgården för att få studiero. Undrar om jag kan skylla på byggnadsarbetarna om jag kuggar tentan i morgon? För det kan ju inte bero på min usla planering och brist på diciplin.

Vid 18 - tiden kom ungdomarna till församlingshemmet och vi hade avslutningsmiddag. Enchiladas. De hade skramlat ihop till en fin påse fylld med blommor och nötter och choklad från Tasty House. Gullungar! Vi hade även en ny kille med som var med i söndags på nöjesfältet. Det var roligt att han ville komma med.

Prisa Gud! i dag kom skatteåterbäringen!!!!
Och i morgon kommer mina föräldrar hit och stannar en hel vecka. Tiddelipom!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Visst är det UNDERBART härligt med renoveringar! :)
När jag precis hade flyttat hit, borrade de i grannlägenheten, så duktigt att jag fick två stora hål in i mitt badrum ... *skratt*

LYCKA TILL på tentan imorgon! Ska hålla alla tummar jag kan ... och om inte annat tycker jag du ska satsa på att skylla på byggjobbarna! *hehe*

Lena sa...

Titta! jag lyckades hitta kommentaren! hurra.... Nu är mor och far här. Det ska bli skoj att ha dem hos oss en stund.

Jessica sa...

Ah, kommentarer är trevliga! :)

Ha det så trevligt med föräldrarna!! :)