Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 2 juni 2008

Att ha vänner




När är man vänner? Är det tiden som bestämmer om man är vänner istället för bekanta, kompisar, kollegor, studiekamrater osv. Eller är det erfarenheterna som skapar vänskap, både egna tidigare och nya gemensamma.
Är det förtroendena som skapar vänskap eller flamset och skratten. Att få nya vänner är lite som att fråga chans, ska vi kila stadigt?
Precis nu kom en liten, och mycket pratsam vän in till mig. Peppi the pepparkaka har enbart oförbehållsam vänskap och kärlek att ge, ska försöka bli som henne. Utan att för den skull börja stryka mig mot mina bekantskaper och trampa på dem för att visa tillgivenhet. Ja det där sista verkar jag lyckas med utan att vilja det. Ber härmed om förlåtelse till alla som jag trampat på - det var bara gjort i kärlek....
i kväll blev det inte mycket studerande gjort för mig, trots att tentan är på onsdag. Vi hade avskedssamkväm för våran underbare professor. Lite ledsamt och rörande ( här spelas mycket passande Gudfadertemat från Pandans kontor) men samtidigt mycket skoj. Speciellt de lästa anekdoterna om olika erfarenheter från hebreiskstuderande genom tiderna. Guds finger i Uppsala hette visst boken. Den skall läsas i sin helhet då tillfälle , och tid, ges.
Jag har även idag fått bildligt bevis på att jag är en Gorg, eller Barbapappa. idag iklädd djungelbrokig tunika. Inte visste jag att jag hade så dålig smak!!!!

Apropå det så talade amerikanskan om att min brudklänning landat i Svea Rike!!!! Hipp Hurra!
Hoppas den sitter bättre på än det jag bar ida´