Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 30 juni 2008

Helgen som gått




I helgen lät jag laptopen stå till förmån för min andra maskin på skrivbordet (farmors gamla perstorpsbord närmare bestämt) - Symaskinen. En behändig liten sak från brother som jag fick i födelsedag av pandafamiljen. Efter diverse turer till och från Siba där underverket blev både lagat och bytt innan jag var helt nöjd, så kommer symaskninen och jag numer väldigt bra överens. Tillsammans lyckades vi i helgen tillverka en kavaj som sitter någorlunda snyggt på mig. Kavajen ska följas av en kjol som jag hoppas kunna ha på min praktik, en lite mer officiell klädesform som kan passa på dop och sånt.
Andra projekt jag planerat är en klänning till bröllopet vi är bjudna på i augusti. har ett 30 - tals mönser jag tänkte använda och en bit blått linne. vi får se hur det går. hade först tänkt mig nåt blommigt, men de tygerna räckte inte till. har en hel låda full med tyger plus en tvättpåse från IKEA under farmorsperstorpsskrivbordet full med stuvar. Om jag syr iop allt till et sjok och gör en lapptäcksklänning kanske. men nu var det ju bröllop jag skulle på och inte maskerad.
Så över till andra glada nyheter. Pandamamman har fått lägenhet här i stan, äntligen. i augusti flyttar hon hit och det ska bli så bra. inte för att det är långt till Ängelholm, men nog blir det lättare både för henne och för oss att hon bor här i stan.
Ja det var allt jag hade att rapportera för tillfället.

Inga kommentarer: