Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 6 juni 2008

björnar som äter vindruvor




Idag var vi på skånes djurpark med mor och far, Pandans syster med barn och sambo och så pandamamman. Det var helt fantastiskt, solen sken, lagom med folk och nästan alla djur ville visa sig för oss.
Vi fick se björnar som plockade vindruvor en och en från klasen, nu förstår jag mycket bättre vad det betyder att björnar äter blåbär - De kan faktiskt plocka dem från busken!
Lokatterna låg och latade sig precis vid burnätet och lät sig nådigt beskådas, katter är katter oavsett ras!
Två fina små mårdar klättrade runt på buren och slogs och busade, getterna hade smitit från sin bur och det bästa av allt...
Vargarna hade fått ungar! Små ulliga bruna knyten som mamman bar runt i munnen, då de vägrade hålla sig på en plats. Inte så konstigt kanske då mamman bestämt att bästa platsen var mitt i ett stoooort brännässelsnår.
Pandans höjdpunkt var nog att han fick klappa ett får. Vår gemensamma dröm är en liten gård med får, getter, höns och kanske en liten gris. självklart tycker jag att det ska vara svenska lantraser på alla dessa - Jämtlandsget, gutefår och linderödssvin. Vilka höns som passar vet jag faktiskt inte - Blommehöns???? Favoritfåret är de vita med svart huvud - Vet nån vad de heter?

Nu har två nya filmer lagts till i mitt eget lilla filmbibliotek - Det som redan ståtar med titlar som En prinsessas dagbok, För Evigt, Iron Will osv.... Jag har fått Förtrollad och Legally blond 1+2!!!!
Och ja jag vet - det är inga klassiker, men ack så sköna filmer för en överarbetad studenthjärna. Kultfilmerna står Pandan för.

Och nu har brudklänningen anlänt i Svea Rike och jag ska hämta den hos amerikanskan i morgon! Hurraaaaa! Hoppas, hoppas, hoppas att den passar.

2 kommentarer:

Jessica sa...

låter som en härlig utflykt! :) Och fina bilder!! :) får se om jag eventuellt kan dra med mig familjen dit i sommar!

ha det gott i värmen!

Lena sa...

Jag rekommenderar det varmt - fler bilder kommer senare, pandan har ny dator och håller på och fixar med bilderna nu.