Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 16 juni 2008

En kärleksaffär

Jag är förälskad!
I en varm, stor, mörk, sammetslen, lekfull, väldoftande, överraskande, inbjudande - natur!
Efter 5 dagar i Södra Hoka i blekinge ville jag aldrig därifrån. Tänk att få bo där i en natur som är den perfekta blandningen av jämtland och skåne! I en natur som bjuder på mörk granskog OCH Rosor!!!!! Det fanns till och med mygg, men det har jag inte saknat så mycket.
Till råga på allt har jag haft chansen att lära känna ett helt gäng härliga blivande kyrkoarbetande. Plus fått äta mat, dricka kaffe, äta frukt, prata och lära mig en del. Och skrattat! På det hela taget några härliga dagar. Roligast var nog att få åka till Boda Borg! precis så kul som jag minns det.
Så till det lite negativa - Min oförmåga att mingla och idiotiska tendens att frysa ut mig själv genom att tro att jag är dryg och självisk och att ingen vill prata med mig. Därför drar jag mig undan i nån slags sårad självkänsla istället för att kasta mig in i gruppen och umgås. kan det ha nåt med mina mobbade skolår att göra? Jag tror att alla snackar skit om mig då jag inte är med och jag kan bara umgås i gäng då jag har en uppgift, inte bara sitta och snacka. En stor sak att öva på. Som tur är kunde jag ringa hem till pandan för att få en knäpp på näsan och chans att rycka upp mig. jag hoppas det gick bra.
Men i ett moment möttes vi i hela gruppen på ett väldigt bra sätt - I sången, Jisses som vi sjöng och såååå roligt det var!
Och så till det absolut bästa i kråksången-
Jag fick VG på hela hebreiskaterminen!!!!
Så stolt och glad jag är för detta. Tack till min vän Forskaren för detta, utan henne hade det inte gått.
Idag började jobbet på kyrkogården och jag är väldigt nära sammanbrott - Glömde bort varför jag åkte till affären ikväll och fick ringa hem och fråga pandan igen, 1liter mjölk och 2 liter fil - ingen lång inköpslista att minnas. känner mig även svimfärdig från och till, gråter är arg och spydig och ryggen är som marmor.
Nu ska jag äta och sedan försöka ägna nån liten stund åt mina karlar från 1800 - talet. Alltså uppsatsen om mansrollen i söndagsskoletidningar.
Till sist ett stort varmt grattis till amerikanskan på hennes födelsedag- Jag kommer till dig i veckan.

2 kommentarer:

Jessica sa...

GRATTIS till hebreiskan!!! Du är bäst!!! :)
Förstår att det kan kännas lite tufft nu, men tänk på hur du redde ut hebreiskan, så hoppas jag det kan ge en knuff i rätt riktining! :)
Ser fram emot att ses imorgon! :)

Anonym sa...

Jättegrattis till hebreiskan som sagt! Trist att höra hur du drar dig undan i grupp. Finge jag tag på dina dumma gamla klasskompisar så åkte både höger och vänsternäven fram! Tjusigt förresten att du lagt upp bilder på klänningen. Den påminner lite om min gammelmormors. Urtjusig med andra ord, men det vet du ju redan att jag tycker.