Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 18 oktober 2008

Vådan av en hårdekoration.

har idag försökt göra något slags hårdekoration till bröllopsfrisyren, men vad som i mina tankar var något luftigt och elegant med fjädrar och band, blev i verkligheten en enda röra av pärlor påfågelfjädrar, band, lim och ännu mera band. Less is more verkar inte ingå i min tankevärld....
Så nu sitter jag här med två olika hårdekorationer och ett diadem som jag ska välja mellan och inget av det är speciellt snyggt. Ska lägga in bilder på konstverken då de är helt klara. Kanske bäst ändå om jag köper ett färdigt diadem....men det är så tråååkigt!

En annan god nyhet från dagen: jag gick ner 1,9 kg denna vecka! Tjohoooo!Det är så roligt att viktväkteriet går bra. Så idag firade jag med att köpa en stor påse av mina absoluta favvochips som nu åter finns i en Affär Nära Dig - Salt and vinegar. ooooh så gott!
Ja egentligen det enda jag inte gjort idag är väl som vanligt att plugga, men ska försöka trycka in nån liten rad nu innan jag däckar. I morgon ska jag sy in brudklänningen med hjälp av pandamamman som från och med nästa lördag kommer att kallas Svärmor här på bloggen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är!!!!!!!!!!!!
hoppas hårdekorationen löser sig.

Anonym sa...

SALT AND VINEAGAR! USCH! du är ju konstig lena! haha! :D provat det EN gång när jag var i England. Nejtack :P men vad är det man säger ? Smaken är som baken? :D Lycka till med hårdekorationerna, det löser sig säkert! :D