Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 16 oktober 2008

flyttlasset går


ikväll var vi och tittade på en ny lägenhet. Jättefin i ett fint gammalt hus. Hoppas vi får flytta så snart som möjligt, beror på hur fort de kan hyra ut lägenheten vi bor i nu.

Märkligt ändå hur viktigt det är med kontakter! Överallt läser man om hur svårt det är att få lägenhet i städerna och här står vi, med en fi lägenhet på en bra plats efter att bara ha sökt i ett par månader. Gissa om vi är glada, och vilken symbol för vårt nya liv som gifta!


En annan nyhet - jag provar linser igen. Får se om det funkar. Just nu tycker jag att jag ser märklig ut utan glasögon. Tätt mellan ögonen och bred över kinderna. Men man vänjer sig väl, annars är det väl bara att återgå till glasögonen.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Oooh vad spännande med flytt och ny lägenhet - GRATTIS! :) Förstår att ni ser fram emot det!!

Spännande med linser också! Jag har alltid velat testa det, men jag har en EXTREM ögonfobi, så bara tanken på att pilla in saker i ögonen gör att jag blir kolossalt illamående ... så det får nog bli glasögon för mig! :)

Ska du vara nåt i Lund nästa vecka? Vore kul att ses lite mer "ordentligt", var länge sen nu!! Kanske käka lunch ihop? Jag är inne alla dagar utom tisdag ...

Kram!

Lena sa...

jag är i lund bara på måndag och onsdag i veckan. Bägge gångerna på eftermiddan.