Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 21 oktober 2008

det lyckades!


I morse klev jag upp prick klockan 8 utan att snooza en enda gång. Efter att ha skjutsat pandan till jobbet satte jag mig ner och pluggade koncenterat i några timmar och känner mig nu någorlunda förberedd inför morgondagens tenta. Jag ordnade upp flera av mina fritidsaktiviteter så att jag har mer tid för pluggandet. Det känns som om jag har lite bättre kontroll på mitt liv redan. Visst är det fortfarande alldeles för mycket att göra, men nu känns det i alla fall överkomligt. Hoppas att jag kan fortsätta hålla fast vid detta nu.

Ett stort varmt tack till min vän Forskaren som kom med några konkreta tips på hur jag skulle ta mig an boken som jag har tenta på i morgon. Det funkade och jg känner mig mer säker på vad det hela handlar om.

1 kommentar:

Jessica sa...

Yay You! (I Sann Forskar-anda! *skratt*)
Skönt att det verkar funka i alla fall - tror det kommer att gå jättebra för dig imorgon!
Verkar dock som jag är bättre på att tala om för alla andra hur de ska få rätt på sitt liv, men jag lyckas inget vidare med mitt eget ... ah well ... antar att man får hanka sig fram så gott det går.
Hoppas vi syns imorgon ... ska träffa Magnus kl tio, vet inte hur lång tid det tar, men inte hela dagen misstänker jag ...