Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 6 oktober 2008

planering


Måndag igen. dagarna rusar fram och jag hinner inte riktigt med. Om en vecka ska jag ha en muntlig omtenta, som jag inte riktigt greppat än. Men det får gå som det går.

Det värsta är att jag utvecklat vissa bridezillatendenser. Börjar bli mer och mer nervös inför den stora dagen och samtidigt som jag säger att det får gå som det går blir jag alltmer nojig och rabiat vad gäller planeringen och att ha allt under kontroll.

I söndags var vi i kyrkan och övade lite, pratade med prästen och lite annat. När vi var där ringde pandans telefon. Det visar sig att vi inte får tillgång till festlokalen på fredag kväll som vi hoppats, utan måste ställa allt i ordning på lördag morgon.

Katastrof!!!! Jag blev helt knäckt och stortjöt, inte i kyrkan men i bilen hem. Nu har jag lugnat mig och accepterat det skedda, finns ju inget annat att göra. Så på lördag morgon - samma dag som bröllopet - får vi alltså fixa lokalen, dekorera och duka, fixa tårtor och mat, samt fixa till oss själva, fota och samtidigt försöka njuta av dagen. Jag har en stor stenhård knut i magen över detta eländes bröllop nu. vill bara rymma ifrån alltihop.

jag vet att det kommer bli bra i slutändan, men jag fattar inte hur en liten intim, avslappnad vigsel kunde växa till nåt sånt här. Försöker intala mig att det viktigste är att vi blir gifta, men även den fina lilla delen börjar drunkna i allt annat.

I fredags var pandan med sin pappa till tyskland och inhandlade öl och vin till festen. Det är inte det lättaste att veta hur mycket som ska köpas, men jag gissar att vi kommer att hålla både kalaset och resten av året flytande med öl och vin i alla fall.

dagen närmar sig nu vare sig jag är beredd eller ej, så det bästa jag kan göra är väl att flyta med och slappna av och gilla läget - Panta rei!

Inga kommentarer: