Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 10 februari 2009

katt bland hermeliner

Idag var det kontraktskonvent i Helsingborg. Det innebär helt enkelt att en massa präster som jobbar inom samma geografiska område träffas och lyssnar på någon som föreläser. Gissa om jag kände mig lite vilse då jag fick sitta med som praktikant bland alla dessa präster! Lilla jag som har lång väg kvar fick vara med bland alla som jobbat både länge och väl. Roligt var det även att träffa de som jobbar i min "egen" församling - Bårslöv och Kvistofta. Men ingen verkade reagera på att jag satt med..... Senare på dagen var vi på en gammal arbetsplats till mig - Ett vårdboende som jag jobbade på ett par veckor första sommaren jag bodde här. Vi hade nattvard för de boende där. Jag tycker mycket om att åka ut på det sättet och träffa de gamla som bor på hemmen. Det är så tydligt att det är uppskattat och att det betyder något för dem som kommer.
På kvällen var det så studiecirkel i St Anna - Ännu fler damer som kom och fikade och pratade livets alla väsentligheter utifrån någon text. denna gång var det bröllopet i Kana som lästes, vilket jag tyckte var skoj eftersom jag nyss gjort interpretation på den texten och jag tycker så mycket om den.
Nu ska jag bara försöka lösa några logistiska problem de närmaste dagarna - HUR ska jag ta mig till Lund nästa vecka, och hur ska jag ta mig runt i Helsingborg i morgon och på torsdag.... Håhå ja ja....

2 kommentarer:

Jessica sa...

Lund nästa vecka låter spännande - hinner vi ses nåt?! Tentapluggar visserligen - *PANIK* - men pauser behövs alltid! :)

Verkar som du har fullt upp på praktiken! :)

Lena sa...

Jag ska träffa Samuel kl 10 och hämta ett ton böcker på bibllan - om jag kan ta mig ner.... Har inte ett öre att resa för och inget kort denna månad. har inte fått några pengar än.