Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 11 februari 2009

gungstolar, bakning, dans och begravningar







Vill börja med att kommentera min märkliga lyckliga stund. Hjälpte till på en begravningsgudstjänst och trots att det verkar lite otäckt så blev jag glad av det. Att hjälpa de anhöriga at göra det sista avskedet till en fin, ljus och minnesvärd stund är ett privilegium. Denna begravning var vacker - Det kom nästan 90 personer och änklingen var djupt gripen av detta och så tacksam över allas medverkan och de vackra blommorna kring båren. De betyder mycket! att få vara med om dessa stunder i en människas liv är .... svårbeskrivligt.... Jag är så glad och tacksam för att få den möjligheten!
Magdansen har börjat igen och jag trivs om möjligt ännu bättre nu. Det är så roligt! man blir så glad och så svettig och får så ont i kroppen! det är det absolut bästa som sker på veckorna! Nån gång kanske jag blir så duktig att jag verkligen kan dansa något och inte bara dallra i olika rörelser.
Efter dagens dallersession for vi till Pandamamman och hämtade en gungstol. Så nu står den här i min lilla hörna och jag är glad även för den. har alltid önskat en gungstol, att sitta och läsa i eller bara vagga lite i en stund innan sovdags för att runda av sin dag.
Så till sist bakningen - Har lovat bjuda på nån kaka i morgon då syföreningen har sin träff, så det står en mjuk pepparkaka i ugnen, märkvärdigare blir det inte. Men det är länge sen jag bakade något för man måste äta upp det bakade sen.... Lämna något kan jag ju inte!
Nu ska jag sätta igång lite musik från http://www.grooveshark.com/ och gunga loss i stolen! kanske även krydda med lite läsning om ondskan.

Inga kommentarer: