Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 17 februari 2009

Härliga sol!




En underbar dag! Nysnö över skåne och en glittrande sol som kikat ner på oss hela dagen. Efter ett mindre flyttprojekt på St. Anna kyrka där vi kånkade runt möblerna till olika rum, för att se vart de trivdes bäst, tog några damer och anställda en lång härlig promenad i Pålsjö skog. Visst är det fantastiskt att få gå under de höga träden och se hur knoppar börjar röra på sig och höra fåglarna sjunga. Att sedan skolorna här nere har sprortlov nu - Helknasigt jag vet! - måste ju vara perfekt. Såg några ungar spela bandy nu då jag for hem. Fick hem en skiva jag längtat länge efter idag. En gång på det glada 80 - talet var det en kvinna som hade konsert i Hällesjö kyrka. Hon hette Malou Berg och vi hade ett band av henne som jag sedan lyssnade sönder och samman. Nu har jag äntligen hittat detta band igen - På CD. hipp Hurra!!! Och lika bra är det nu. http://www.malou.se/rot08/start.html
Sådant är livet just nu i nordvästra skåne....


Inga kommentarer: