Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 21 november 2008

Tjohooooooo! med eftertanke...


Det har snöat idag!!!! Jippie!!! DET HAR SNÖAT IDAG!!!!!!!!!!!! sååååå glad för det. Tänk att höra knarret under skorna igen - precis som man sjöng när man var liten:

det är kallt och det knarrar under skorna, och jag längtar till ett varmare land.

Förutom det att jag inte längtar till nåt varmare land.

ett liiitet problem bara - ett typiskt vuxenproblem...

Jag har inte lagt på vinterdäcken på bilen och jag ska både skjutsa svägerskan på kalas plus åka hem till min vän Forskaren och mata katten då Forskaren är borta i helgen.

Blir till att kryyyypa fram på vägen, samt snarast ringa till svärfar och låna hans " byta - däck - på- bilen - mojäng" En såndär manick som säger "ffrrrrt" och så är det gjort. Jamen - Såna som de har på rallyn, ni fattar väl vad jag menar????

har ni märkt en sak? Flera stycken på min blogg har bytt namn nu - Inga fler pandamammor och pandasystrar mer utan nu heter de svärmor, svägerskor och svärfar. Tänk vad skaker ändras då man blir gift! Men min alldels egna panda är och förblir min panda, inga vigslar i världen kan ändra på det.

Det står väldigt många kartonger i vår lägenhet just nu....

Inga kommentarer: