Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 15 november 2008

EFS


Ikväll var jag med pastoratets alla ungdomsgrupper till Ängelholm och deras EFS kyrka. En fantastisk byggnad med en härlig atmosfär. Där bjöds vi på diverse underhållning, fika och andakt. Jättemysigt, men jag tror mina ungdomar var lite chockade efteråt. Lovsång och förbön är inget de är vana vid - inte på detta sätt i alla fall. Jag märkte däremot att jag saknat den formen av gudstjänst en hel del.


Idag skulle jag till Lund men vaknade vid 11 tiden helt groggy och söndersoven. har nog nån liten bacill som spökar i kroppen. Slappade på soffan tills det var dax att åka och har därför inte pluggat som jag skulle - igen. Känns som om jag aldrig kommer komma överens med alla dessa systematiska gubbar som jag måste lära mig, och aldrig kommer jag få upp intresset nog för dem heller. Några snubbar har jag dock fallit mer för än andra. Bultmann har många poänger i sitt resonemang även om jag inte håller med om allt. Spinoza gillar jag för hans idéer om en enda substans som allt utgår från, påminner mig om gymnasietiden då vi satt på pizzeria Via Grande i Östersund och var djupa och filosofiska och kom på att allt utgick från " The Blob". Tänk att vi som 17 åringar var lika kloka som en teolog på 1600 - talet!

I morgon är det viktväktarmöte igen. Har ju glömt tala om att jag fick ännu en guldstjärna förra lödagen! - 6 kg med andra ord, trots bröllop och god mat i överflöd. Hoppas kunna fortsätta den trenden, men det blir svårare allt eftersom att hålla rätt pointsantal per dag. får äta 23 p/ dag men ligger nog mer på c:a 26/ dag. Det håller inte, speciellt då jag helt gett upp mina promenader nu då det är så regnigt och ruggigt. Kan för mitt liv inte komma mig för att klä på mig och gå ut och gå då. Tyvärr, för det kan vara riktigt skönt att gå i rusk om man har rätt kläder på sig. Så nästa veckas löfte - gå i alla fall 20 minuter varje dag!

Inga kommentarer: