Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 4 november 2008

frábert!


I går började en ny kurs - Nya testamentets exegetik utan grekiska.... En lång och imponerande titel , om man håller sig vaken länge nog för att läsa den till punkt.... Men det ska bli jätteroligt, för trots att titeln säger utan grekiska kommer vi ändå att få lära oss en del av språket. Det som jag tycker är allra, allra bäst med kursen är ändå att läraren är islänning!!!!! Hurra!!!! jag får prova om min isländska finns kvar och det är såååå roligt!

Helgen som gick - Hm. jag skulle vara effektiv och intensiv och skriva färdigt min uppsats. I lördags vaknade jag med en intensiv träningsvärk och något som närmast går att likna vid baksmälla. Trots att jag inte drack mer än en kaffedrink kvällen innan på danshaket. Träningsvärken är det ju inget konstigt med som jag dallrade på dansgolvet. På lördag kväll var vi till min vän Forskaren och åt middag, sen gick vi på bio och såg Bond. Väldigt trevlig kväll minsann. Inget uppsatsskrivande. Nåja, jag har ju hela söndan också. Då ska jag vara effektiv och intensiv och skriva utav bara den....
Söndan kom och söndan gick. Jag och pandan satt precis hela dan i soffan ömsom kikandes på TV ömsom sovandes. Så himla skönt det var! och så himla ineffektivt.

1 kommentar:

Jessica sa...

Wow ... coolt att han VAR islänning! *hehe* Han kan nog massa grekiska! *skratt*
Hoppas kursen blir bra, den låter spännande - ser fram emot att höra mer om den! :)
Vi syns på fredag - ha dé gott!