Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

fredag 7 november 2008

Hyllning till kaffet i Lund

Vill ta tillfället i akt att hylla två ställen som betytt otroligt mycket under mina år i Lund. Ilias café Andromeda på Sociala institutionen och Coffee break. Dessa två ställen har räddat mig många gånger med sitt goda kaffe och sin trevliga atmosfär. Om man till dessa två ställen lägger det lilla slakteriet Widerbergs med sina helt underbara mackor så har man en ganska klar bild över hur det är att plugga i Lund. Det som är bra med dessa ställen är att de alla ligger på vägen mellan tågstationen och CTR, alltid tillfällen att kila in för en kopp to go.
Som avslutning vill jag passa på att gratta min vän Forskaren, lite i efterskott, för att hon spikade tentan i grekiska. Jag är omåttligt stolt över dig ska du veta!

1 kommentar:

Jessica sa...

Aw ... tack! :) :)
Tror fortfarande att jag lever i nån slags dröm ... det var verkligen SÅÅÅ oväntat!
(Fast jag blir lite trackad för det på kursen nu må du tro! *skratt*)

Hoppas du får en jättebra helg!!