Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 16 november 2008

min achilleshäl


Jag har vetat det länge, men nu börjar det verkligen framstå klart och tydligt vad som är min allra största svaghet i studierna. Jag avskyr sytematisk teologi. Kan för mitt liv inte få in dessa gubbar i huvet. Blandar ihop dem, missförstår deras idéer och blir allmänt förvirrad av dem.

Försökte göra ett memory av alla gubbar och läror för att på så sätt få in dem lättare i huvet - men icke! Blir bara mer och mer ihopmixad. det är tredje gången nu jag gör om denna förbaskade tenta och jag mår bara mer och mer illa av det. Jag FATTAR ju inte! Huvudet dunkar, det blixtrar framför ögonen på mig och jag bara stirrar på papperna utan att fatta vad det är jag tittar på. Om jag inte klarar tentan i morgon vet jag inte vad jag ska göra. Då ger jag nog upp den kursen och försöker med nåt annat. Nej nu blir jag bara gnällig och deprimerad. Får nog fråga pandan om hjälp nu för detta klarar jag inte på egen hand.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag TROR du kommer att fixa det - faktum är att man ibland känner sig mer förvirrad än vad man egentligen är! :)
skulle det mot förmodan inte gå så bra, tycker jag kanske inte du ska ge upp kursen, men jag tycker du ska byta examinator ... faktiskt ...

Vill du ha peptalk imorgon kommer jag att sitta i biblioteket mellan nio och tio för att försöka leta Predikaren-kommentarer (trött på min uppsats nu!!!), sen har jag föreläsning till 12 ... kanske vi kan ta sällskap hem?!

Lena sa...

Jag kommer förbi innan tentan. jag har föreläsning på eftermiddan så jag blir kvar i Lund