Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 5 april 2009

Nystart

Förra lördagen började jag med viktväktandet igen och denna vecka hade jag gått ner ett kilo. jag är nöjd. Hade inte heller gått upp nånting på de månader jag låtit bli viktandet. Jag kanske inte kommer ner till den storlek jag tänkt i sommar, men jag är väldigt glad att ha kommit igång igen. det svåra är ju att låta bli småätandet i veckorna - speciellt som jag fick ett enormt jätteägg fullt med godis på jobb.... Men det ska gömmas undan och bara plockas fram på lördagarna. Det har varit ett par helt fantastiska dagar här nere i Skåne Vårjackorna är framplockade och jag går långa promenader - istället för att sitta inne och plugga... Och när jag sitter inne för att plugga syr jag och glor på TV istället. idiotiskt!

jag vill även göra en efterlysning här och nu.
Om någon har en gammal cykel ståendes nånstans som saknar förare så adopterar jag den gärna. Min cykel är ju stulen och sen vi sålde bilen känner jag hur mycket jag saknar en cykel.
tänk i morse bara - Jag skulle till stan för att gå på gudstjänst, men lyckades missa bussen precis. Eftersom det är söndag går inte bussarna så ofta så det var ingen idé att vänta på nästa. Jag hade också för kort tid på mig för att gå in till stan och hinna med mässan. Därför fick jag lomma iväg hem igen istället. Om jag haft en cykel hade det inte varit några problem, då hade jag hunnit både missa bussen och ändå komma i tid till kyrkan.

Nu ropar pandan igen, han lagar mat och jag får inte komma in i köket, men han ska ändå fråga om råd hela tiden. Gissa om jag är frustrerad, får ju inte komma in och ta över som jag vill!!!!

1 kommentar:

Jessica sa...

Ville bara säga hej ... och hej då!
Ger mig iväg imorgon ... med blandade känslor. Men man får väl hoppas att något bra kommer ur det i alla fall ...

Hoppas att du och maken får det bra, kan njuta av vårvädret och ändå klara av såväl matlagning som studier! Jag kommer att bli tvungen att skriva en 7,5hp-uppsats och en kandidatuppsats på 5 veckor - min planering är HEMSK! - när jag väl kommer hem ... *yikes!*

Vi får höras av när jag kommer hem och ses på en riktig "upphämtningskväll" nån gång, när vi kan prata igenom allt som har hänt ordentligt! :)

Ha det gott!
Många kramar
Jessica