Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 31 mars 2009

Kalas, vår och nya gummistövlar


I söndags var vi på barnkalas då min älvekompis och hennes man fyllde år. De hade gjort det så fint med godis på spett, jättegod soppa, finfina muffins och fiskdamm innan man gick hem. En härlig dag. I lördags var det meningen att vi skulle på pandasysterns kalas ( ja hon heter väl numera Svägerskan) men det blev inställt på grund av sjukdom.... Istället bytte vi presenter med varann på söndagen. Hon hade nämligen en födelsedagspresent till mig liggandes!

Först blev jag glad för den fina lådan presenten låg i, och sen när jag öppnat lådan blev jag glad för det som låg i - Nya fina gummistövlar!!!! Blåa med vita prickar! Hipp Hurra! som jag längtat efter ett par gummistövlar, nu måste det bara bli riktigt fina pölar som jag kan hoppa i.

Idag var jag ute och gick en sväng och det doftar verkligen vår i Helsingborg nu. Våt jord, solvarma träd och krokus som blommar överallt. Härligt! Problemet är väl att jag gärna skulle ha lov nu, men istället ska jag genast kasta mig över examensarbete och läskurserna. böckerna ligger snällt och väntar på mig på köksbordet.

Upptäckte idag att jag bor i en större stad. När jag kom ut på gatan var den avspärrad av polisen. Tydligen hade det varit något knivdrama vid grannhuset - Inget jag märkte av dock utan jag fick gå ut på Helsingborgs Dagblad och läsa om händelsen, precis som alla andra nyfikna. http://www.hd.se/


Pratade just med min Dyra Moder och hon hade hört Jonas Gardell prata om sin nya bok Om Jesus på radion, när jag så öppnade min mail hade jag fått en inbjudan till ett seminarium han ska hålla om boken i Lund. Det ska bli spännande minsann!

nej nu ska jag sluta babbla via nätet och sätta mig med maskuliniteterna i det viktorianska England.

Inga kommentarer: