Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 7 april 2009

Det märks



att våren kommit till Skåne. Människor är mycket vänligare och mer benägna att säga några ord när man råkas. Bara idag mötte jag en kvinna vid den frysta kycklingen på Willys. I vanliga fall skulle man väl bara ha tagit sitt paket och gått därifrån, kanske även muttrat om att k..rr...gen trängde sig. Nu frågade hon om kycklingen var bra, vi pratade om glasincidenterna och om saltlaken i kycklingfileéernas vara eller inte vara. Senare möttes vi igen vid kassorna hejade och önskade varann Glad Påsk.

Idag var jag i Lund för att få reda på mer om läskursen i systematisk teologi. Jag blev inte klokare alls. vet ännu inte vem som ska ha kursen med mig, vilka böcker som ska läsas - Jo en bok har jag - och hur det ska tenteras. Var även på mentorsmöte för oss som skriver uppsats och det var jättebra däremot. Fick massor av tips och tankar om hur jag ska lägga upp arbetet med uppsatsen, hur stor den ska vara och vad den på ett ungefär måste innehålla.

I morgon ska jag försöka avsluta läskursen i kyrkohistoria för att sedan börja med examensarbetet. Den 29 maj ska uppsatsen vara klar så det är bara att sätta igång. Inget slöfockande mer....

Lägger in en bild på några maskrosor som stod och solade sig vid husväggen i går.

Inga kommentarer: