Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 21 april 2009

helgens bravader

I lördags var min Älva med man här. Vi gjorde sushi och pratade och lekte och hade det bara trevligt ihop. Vi inmundigade även en droppe för mycket vin vilket gjorde att jag efter att vännerna åkt låg i en hög på hallgolvet och bara fnittrade i en längre stund. Pandan såg inte alls det roliga i situationen... Eftersom jag låg på hallgolvet till framemot halv fyra ägnades söndagen mest åt att sova.....
I går träffade jag två representanter från domkapitlet för ett utvecklingssamtal inför min ansökan till Pastoralinstitutet. Domkapitlet kan väl närmast liknas vid ett slags företagsledning för Svenska kyrkan. Jag hade tid klockan 9 och tänkte därför ta snabbtåget som går 8.10 från Helsingborg På så sätt skulle jag ha närmare en halvtimme på mig då jag var framme i Lund. Tänkte jag. Tåget var en halvtimme försenat och kröp fram stora delar av vägen till Lund. Som tur var hade jag i alla fall förstånd nog att ringa och tala om att jag blev sen. Det hela slutade i alla fall med att jag kommer inrusande i rummet med andan i halsen och fullständigt ofokuserad. men det var inga större problem med samtalet ändå. Ärligt talat förstår jag inte riktigt meningen med det. de var inte alls särskilt intresserade av att veta hur jag utvecklats kändes det som utan vi diskuterade mer agendans vara eller ickevara i gudstjänsten. Nåja, det är i alla fall avklarat nu. Nästa tisdag ska jag träffa biskopen, det blir spännande.
Nu åter till katalogiseringen av mannen kvinnan och barnet i söndagskoletidningarna.

Inga kommentarer: