Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 16 april 2009

vackert så hjärtat värker


satt på bussen upp till fängelset. lyssnade på radion och tittade förstrött ut genom rutan. Solen glimrade till i något ljust. Tittar upp - över hela hälsobacken växer kaskader av påsk och pingstliljor, pärlhyacint och vitsippor. klaraste gult, blåaste blått och rent vitt i en underbar blandning. Får lust att bara ställa mig upp i bussen och tjuta Ronjas vårtjut. Men så gör man ju inte - Så jag tjuter inombords i stället.

Nu har jag i alla fall skickat in två redovisningar på böcker ur ena läskursen. Vi får väl se vad domen blir på dem.

I morgon får vi besök av ett litet troll. Pandans systerdotter ska sova över hos oss, så då blir det nog livat värre.

Lånar en bild av vitsippor eftersom jag inte hann ta några egna. får åka dit i morgon om det är fint väder.
Ja just ja - sommarskorna... Fått stora blåsor på fotsulorna Hur gör man då? kan ju knappt gå.

Inga kommentarer: