Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 14 april 2009

Biskop och domkapitel

Så har den kommit. Kallelsen till samtal med domkapitlet och biskopen inför höstens ansökan till pastoralinstitutet. Jag blev så vidrigt nervös och skärrad då jag insåg att terminen snart är slut och jag inte ens har börjat på examensarbete och ena läskursen. Vad är det för fel på mig!!!! Vill jag förstöra allt för mig själv? Jag borde ju ha brutit mig ur alla dessa tankar på att jag inte är värd att lyckas. Om jag har det så blir det bara en sak kvar - lathet, slöhet. Paniken har satt sina vassa klor i bröstet på mig igen.
Nu måste jag börja fundera på vad jag ska säga till biskop och domkapitel då det är dax. " jag är en extremt lat, konflikträdd och otrevlig person som alltid tar den lätta vägen ut" Nej låter inte alls som en bra idé!
Så vad finns kvar? Svälja ner klumpen som gör att jag inte kan andas och ta tag i mig själv igen.

Inga kommentarer: