Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

måndag 2 mars 2009

söndag

Jaja jag VET att det är måndag, men jag måste ju berätta hur gårdagen förflöt.
Klev upp och blev plötsligt jättenervös inför gudstjänsten jag skulle hålla i, usch och fy! men väl på plats gick allt väldigt bra, mycket folk i kyrkan och en ljus och fin gudstjänst. pandan satt och såg stolt ut hela tiden och det hjälpte väldigt mycket. Det är ju faktiskt inte en föreställning utan just en gudstjänst, som hela församlingen firar tillsammans. Efter kaffestunden bar det av i flygande fläng ut till Bårslöv där det var ungdomsmässa. Konfirmander och ungdomar ledde och deltog i gudstjänsten. Kl 12 började det med tacos och lekar fram till 14.00 då gudstjänsten började. Det var så härligt att se "mina" ungar igen efter så lång tid! De skötte sig jättebra och jag är så himla stolt över dem! Tyvärr fick jag smita från gudstjänsten lite tidigare, för jag trodde det skulle komma en kvinna och se på bilen. Men hon hade inte hört av sig, så det blev ingen affär denna gång heller... Ack ja. På kvällen jobbade jag lite, så det har varit fullt upp.
Nu sprider sig doften av nybakat bröd från köket och jag blir hungrig.... men innan jag får äta måste jag försöka knåpa ihop några sidor på min uppsats. Detta elände som gått på grund fullständigt. i morgon ska jag lämna in 10 sidor, av vad???? har ju bra en massa citat som jag inte får nån ordning på, och alla tankar jag har liknar mer kåserier än vetenskaplig uppsats. Börjar avsky denna sista termin!!!!

Inga kommentarer: