Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 18 mars 2009

jag är här.

Jodå jag lever, knappt.
har suttit i Lund ett par dagar för att bättre kunna koncentrera mig på uppsatsen. Idag skrev jag på sista sidan, då plötsligt något hände och hela uppsatsen försvann. Kvar var endast citattecken och nån enstaka punkt. I panik ringde jag Pandan som lät något trött på rösten.... Han är rätt van vid sådana här problem - FF kallar Far ända in i Baljan dem ( pappa alltså) - FörarFel.... Nåja, Pandan behövde bara lägga sina händer på min sköra lilla laptoppiggnade den till och visade upp uppsatsen hel och fin utan minsta lilla prick borta. "Tack och lov, tack och lov, tack och lov! Jesu vänner sjunger alla tack och lov....." jag kommer att hinna bli klar och kanske jag till och med blir godkänd - DET kräver en lovsång om det sker!
i fredags låg jag hemma och spydde som en katt ( varför säger man så????) och trodde att jag blivit magsjuk, missade årets let´s chance -En ungdomskväll för alla pastoratets ungdomar - och var allmänt miserabel. På lördagen var jag mycket bättre, men inser att jag återigen fått magkatarr. Detta är en usel termin, jag har varit så mycket sjuk! Länge sedan nu jag varit så mycket dålig, men det är bara att bita ihop och ta det som det kommer.

3 kommentarer:

Jessica sa...

SKÖNT att uppsatsen var kvar!!!!! Tänkte jättemycket på dig igår!!! Nu ska du se att det ordnar upp sig med både det ena och det andra och det tredje ...
Känner mig själv på lite bättre humör också ... ingenting går upp mot att diskutera prefixvokaler i nif'al för verb som är både primae laryngalis och tertiae infirmae för att få livsandarna att vakna, eller hur?! *skratt*

Lena sa...

Hihi! Du är udda..... men det är det jag gillar med dig! nu tar vi dom jäklarna med storm hörru!

Jessica sa...

Jojo ... det är du nog inte ensam om att tycka! *skrattar*
Och du har helt rätt, nu ska vi förbluffa hela teologen med våra strålande resultat! Eller hur?!