Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

torsdag 5 mars 2009

student igen


Så är jag då vanlig student igen och tillbaka på teologen, vilket känns riktigt bra faktiskt. Vi hade uppsatsseminarium igår från klockan 9. Alla vi glada studenter var där, punktligt. När klockan blivit 9.30 och ingen professor uppenbarat sig satte vi igång själva med att prata om våra uppsatser. Strax innan 10 kommer professorn infarande och ser smått vild ut i ögonen - Skulle vi börja 9??? ojojoj här satt jag på mitt rum och trodde vi började 10! Detta är för övrigt samma professor som missade vårt möte i tisdags.... en fördom om proffessorer är ju att de är smått förvirrade och lite glömska..... Besannad fördom nu månne?
Nåja. Fortsättningen blev väldigt bra och jag har nu fått massor av idéer om hur jag ska skriva upssatsen. Nu måste jag verkligen lägga på både ett och två kol på skrivandet eftersom hela uppsatsen måste vara klar om mindre än 2 veckor!!! Så nu slutar jag skriva här för denna gången och ger mig på uppsatsen istället!

1 kommentar:

Jessica sa...

Det är trevligt att ha dig tillbaka på teologen igen! *saknat dig!*
Lycka till med uppsatsskrivandet - själv borde jag inte sitta här utan ge mig i kast med förbundsteologin! :)