Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 2 maj 2009

Tiddelipom

Jag är igång!
Uppsatsen håller på att skrivas. I onsdags for jag upp till kyrkan där jag hade praktik för att kunna sitta i lugn och ro och skriva. Det funkade, jag är på väg nu. Det märkliga är att jag inte alls skriver om det jag från början tänkt.
Grundtanken var ju att jämföra mansrollen med barnet för att se hur utvecklingen från barn till man beskrivs i söndagsskoletidningarna från förra sekelskiftet.
Nu när jag börjat skriva handlar hela uppsatsen plötsligt om fadersrollen istället. Men det är okej, kanske till och med lite lättare att hantera.
Nästa vecka ska jag åka upp till kyrkan igen, det var en bra lösning. Hemma kan jag inte alls skriva och att åka till Lund varje dag lockar inte alls. Kyrkan är perfekt.

1 kommentar:

Jessica sa...

Skönt att du är igång med uppsatsen! :)
Jag har börjat klura på mina också, men det LÄR bli stressigt att få dem klara!
Ska bli kul att ses på tisdag!