Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

tisdag 26 maj 2009

Mina Muntliga Egenskaper


I går var en intressant dag studiemässigt. Klockan 10 hade jag munta på läskursen i kyrkohistoria. Jag babblade på som vanligt och till sist frågade professorn hur det gick med uppsatsen. "Ja det beror ju på hur det gick nu" sa jag. "Ja men det här har du klarat, du har svårare med att skriva än att prata" svarar den käre professorn. Nöjd med att jag klarat mig for jag hem för att göra ett desperat försök att förbättra mitt skrivande... Sen skickade jag iväg examensarbetet. Huvvaliiigen!

I dag gick jag in för att kolla mitt resultat för muntan - jag hade fått VG!!! Jipppiiiiie! Jag är nog bättre på att prata än att skriva....

Nu är jag självklart jättenervös inför opponeringen av uppsatsen. Det värsta är att det är en doktorand knuten till ett mansforskningsprojekt som ska opponera på den.... Det positiva är att man får försvara vad man skrivit - Muntligt.....

Inga kommentarer: