Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

lördag 16 maj 2009

nattliga funderingar

Det är märkligt hur tankarna vandrar då man lagt sig för natten. Därför har jag en anteckningsbok i nattygsbordet för att kunna skriva ner alla underligheter som poppar upp.
I går kväll kom jag att tänka på julklappar jag minns från barnaåren. Ett år stod det ett vidunder till julklapp nere i farmors vardagsrum - också en märklig sak kom jag på nu, alla klappar jag minns har jag fått nere hos farmor - En stor klumpig sak som nästan var högre än jag. Dröm om min glädje då det visade sig att klappen var till mig! Under alla meter av julklappspapper gömde det sig - en Elorgel!!! jag minns inte riktigt hur gammal jag var, nånstans mellan 7 - 10 år tror jag. Nåt år senare stod, även då i farmors vardagsrum, ett låååångt smalt paket till mig. Jag närmade mig tonåren och mitt lilla rum hade ingen dörr ut mot vårt vardagsrum. I det långa paketet fanns en dragspelsdörr till mitt rum. Ett år hade tomten glömt lämna ett paket. det sprang han tydligen förbi med senare på kvällen, för jag fick gå ut på bron och där låg en trasdocka som var lika hög som jag. Under hennes fötter fanns det gummiband som man kunde trä på sina egna fötter, och så vansade man med dockan. Nu ligger hon och väntar på nya barn att dansa med uppe på lagårsbotten, om jag inte minns fel.

Inga kommentarer: