Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

söndag 2 oktober 2011

Jag är tillbaka!

Ja, jag vet. Jag har varit urusel att skriva, men nu börjar jag igen. Maj var det sist jag skrev. Nu heter månaden Oktober och en hel del har skett sen sist. Omtumlande och roliga saker. Vilket ska jag börja med? Jag tar det viktigaste först. Jag har fått en ny familj. Träffade en underbar man på nätet ( så klart) och så blev jag plötsligt tonårsförälder. Tre härliga, tokiga ungar har han, plus tre katter, en hund och ett torp. Helt perfekt med andra ord, och jag är lycklig. Ungefär samtidigt som jag träffade den människa jag planerar att bli gammal med fick jag också ett helt perfekt jobb. I Helsingborg, som barn och familjepräst. Urkul, förutom att nya mannen bor i östra Göinge. Vilket innebär en hel del åkande fram och tillbaka över den skånska myllan. Men Mitsubishin är en klippa och tar mig vart jag än vill fara.
Jesus botade blinda, och nu förstår jag hur dessa människor kände sig som han hjälpte. För två veckor sedan gjorde jag en laseroperation och nu ser jag. Jag SER! behöver inga glasögon. På ett par minuter ändrades min världsbild från suddig och oskarp till glasklar och skarp. Detta är sannerligen ett under och jag är överlycklig. men nog är det lite svårt att vänja sig vid att somna och vakna seende. Förut hade jag alltid en liten stund av sudd vid sänggåendet och uppvaknandet. Nu ser jag hela tiden. Ovant och underligt, men helt fantastiskt!
Så detta får räcka för denna gång, mer kommer allt eftersom. Ska bli mycket bättre på detta med bloggandet hädanefter.

Inga kommentarer: