Tack för:

Tidsväxlingen, den får en att tänka till mitt i slöhösten....

onsdag 8 september 2010

Är jag en usel människa eller bara en slö bloggare?

Det är frågan... Här kommer i alla fall en lätt uppdatering på mina göranden och låtanden den sista tiden. I söndags var det välkomst - och sändningsmässa här i Bjärred. Jag välkomnades officiellt till församlingen och en av ungdomarna sändes iväg som volontär till Brasilien. Det blev en härlig tillställning med massor av folk i kyrkan och god lunch efteråt.
På måndagen hade äntligen min surdegsgrund bubblat klart så jag gav mig i kast med att baka. Tyvärr blev det rätt sent innan allt var klart, eftersom surdeg inte låter sig stressas.
Varför jag inte helt enkelt började tidigare då?
Roligt att du frågade! Jo så här var det.
På måndagen hade vi personaldagar i Lund då hela arbetslaget först gick en fin vandring i stan ( heliga platser i Lund, gå den alla - väldigt fint!!!) sedan fick vi god lunch på Stäket och efter det guidad tur av domkyrkan och stiftskansliet.
Jo i alla fall, vissa delar av stadsvandringen skall ske i tystnad och när jag går där i godan ro hörs plötsligt ett rop:
-Lena!!!!
Där på en bakgård sitter en av mina pastiskursare från Linköping - Vinthundskvinnan. Självklart bokade vi in att ses efter arbetsdagens slut och därför blev mitt surdegsbakande så försenat!
Kan också meddela att jag under sommaren läst alla Jane Austens böcker och fastnat mycket för hennes mer pratiga karaktärer - Nu senast miss Bates i Emma. Hon kan konsten att berätta precis allt samtidigt, och Miss Austen beskriver det fantastiskt i skrift. Så om du tycker att det här blogginlägget är i pratigaste laget, så skyll på Jane Austen!
Bröden blev i alla fall platta, men välsmakande. Nu ska jag iväg på terminens första magdanslektion.
Fridens!

Inga kommentarer: